Ajattelin tehdä jotain, mitä harvoin tässä maassa näkee
tehtävän. Kiitän tässä julkisesti Kehä 1:n työmaan toteutusta ja aikataulutusta,
mikä liittyy Espoon raja – Hämeenlinnanväylä –väliseen tieosuuteen. Työmaa on
edellä aikataulusta, ja liikennevirralla on taas edellytykset kulkea paremmin
pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteessä. Tiedän kyllä, että liikennettä
haittaavat työt jatkuvat taas maaliskuussa, mutta pieni hengähdystauko on
paikallaan.
Hengähdystauko on tarpeen jo sen asian takia, että ihmiset
ovat hanakasti etsineet korvaavia reittejä jo yhdeksän kuukautta. Tämä on
johtanut siihen, että autoilijat ovat kiukkuisia Leppävaarassa, Munkkiniemessä,
Vihdintiellä, Lassilassa, Konalassa ja muilla Kehän ympärysalueilla aamusta
iltaan. Työmaiden hidastama liikennevirta on tuonut tullessaan useita
kolareita, onnettomuuksia ja läheltä piti –tilanteita. Näissä syyllinen on
kuitenkin jossain muualla, kuin työmaan järjestelyissä.
Erityiskiitoksen haluan sanoa Kehä 1 Whatsapp –teemaryhmästä,
jossa liikennevirasto on tiedottanut poikkeamista reaaliajassa. Jos joutuu
käyttämään kehää päivittäin, niin suosittelen lämpimästi ryhmään liittymistä
viimeistään maaliskuussa, kun työt taas jatkuvat. Esimerkillistä avoimuutta.
Ohjeet ryhmään liittymiseen löydät liikenneviraston Kehä 1 .
Jotain surkuhupaisaakin on viime kuukausien aikana nähnyt.
Mäkkylän ja Vihdintien välillä on avattu itsenäisyyspäivän tienoilla oikeaan
laitaan kolmas kaista, jota pitkin pääsee itään mennessä esteettä aina
tuusulanväylälle saakka. Kun kaista itään päin on saatu auki, ammottaa se
tyhjyyttä. Autoilijat jonottavat pääsyä ohituskaistalle, joka kuitenkin päättyy
ennen vihdintietä. Tämä lienee vanhasta tottumuksesta, sillä viime viikolla
vasen kaista jatkui esteettä. Tästä uuden kaistan avaamisesta on alueelle
laitettu selkeät opasteet, mutta ilmeisesti vain joka sadas autoilija todella
seuraa merkkejä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti